New Cream cheese.. does it pass the test?

What happens when

  images     pink-plus-sign10697_whipped_creme_frosting_600pink-plus-sign250px-Plain-Bagel  meet?

*********

Do you know?

bagel-toasted

covered with

philly

images (1)

Wooo Hooo?

We have seen the new chocolate cream cheese advertised for a while, each time we go hmmmm, we need to try that. Bagels are great for breakfast, with some fruit and yogurt. Tis a favorite for us.

I love the salmon cream cheese spread, it is a quick taste of my favorite bagel. Points…  3476262197_8cd180fa3d (omg.. swoons)

smoked salmon (lox), cream cheese… dill…  there is nothing better! No really, nothing. 

so the 41+j1M6DfnL.01._SR300,300_ one is my fav. I mean it is no where near anything like the real thing… but I like it.

Using it as a base for a pasta sauce is yummy too. 

So we tried the chocolate one this morning. Four eager faces grouped at the table ready for the test…. 

After seeing it advertised for weeks, teasing us… even tormenting us…

we finally bought one…

and this morning toasted some whole wheat bagels…

buttered them….

spread on the chocolate cream cheese…

counted one two three go…..

and bit into them at the same time…

it was ok.

lol

no one moaned.

darn.

pssst, Mr. philadelphia cream cheese company… it needs to be more chocolaty. 

I am thinking it would be good for baking, not for noodles though. eeeeps.

Maybe the bagels would be good with some banana slices, or a bit of peanut butter with the chocolate spread?

hmmm or both?

Nutella, peanut butter, banana and honey is good on a bagel. lol… well it is. *nods lots*

Think I will get some smoked salmon….. I mean.. what as better than that?

IMG_6568w

 

**********

 

Advertisements

About sensuousamberville

I am a Practitioner, teacher and student. I think we should always be students, we should keep our minds open, to continue to learn. :-) Now a mother of two little ones.

10 responses »

  1. GIMME!
    If you are not going to moan over choco … I say …GIVE IT TO ME! lol

    Well, you already know I went out this morning and bought some of the choco cream cheese because you were telling me about it *smiles*. Rats that I forgot it at work!

    But … but…. why do we need the bagel to eat it with? *smirkles*

    Reply
  2. I bet this stuff would be interesting in mole sauces. Like a mole stroganoff or something.

    Reply
    • We talked about that this morning. Some Mexican dishes use a chocolate base in a savory way. I have never had one, but it sounds interesting. It may be a bit too sweet, I am not sure. hmmmmm, there will be some experimenting I think.

      Reply
  3. Wait! What? Philadelphia chocolate cream cheese… I want, I want…* eating a yummy flour less choco torte* as I write… Going out to get some. You like lox cream cheese on a bagel, yum … Me too. One of my favorites…:-)

    Reply
  4. Am I the only one who doesn’t like bagels?

    Reply

Oh don't be shy, speak your mind.. leave a comment. :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: